-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:40618 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:24

به چه دليلي تعداد انبيا را 124 هزار مي دانيم ؟
- در بحار الانوار رواياتي نقل شده است كه تعداد پيامبران را 124 هزار نفر ذكر كرده است : 1- حضرت رسول مي فرمايد : ( ( خداوند 124هزار پيامبر آفريده ومن گرامي ترين آنان در نزد خداوند هستم در حالي كه فخري نيست و 124 هزار وصي آفريده كه علي ( ع ) گرامي ترين در نزدخداوند و بهترين ايشان است ، ( بحار 11 / 30 نقل شده از خصال و امالي صدوق ) . 2- امام زين العابدين ( ع ) فرمود : ( ( هر كس دوست مي دارد كه 124هزار پيامبر با او مصافحه كنند، امام حسين ( ع ) رادر نيمه شعبان زيارت كندچرا كه ارواح پيامبران از خداوند اذن مي گيرند براي زيارت حضرتش و به آنان اذن داده مي شود و پنج نفر از ايشان اولوالعزم هستند ) ) ، ( بحار 11/58نقل شده از اقبال و كامل الزيارات ) . 3- ابي ذر ( ره ) از پيامبر خدا ( ص ) سوال مي كند : پيامبران چند نفرند؟ حضرت رسول ( ص ) مي فرمايد : ( ( 124 هزارپيامبر .... ) ) ، ( بحار 11/32 نقل شده از معاني الاخبار و خصال ) . 4- شيخ صدوق ( ره ) در كتاب اعتقادات مي فرمايد : ( ( عقيده ما ( شيعه اماميه ) در تعدادانبيا اين است كه آنان 124 هزار نفرند و هر كدامشان وصيي دارند ) ) ، ( بحار11/28 نقل از اعتقادات صدوق ) . روايات ديگري هم در بحار آمده است كه پيامبران را به همين تعداد ذكر مي كند، ( بحار 11/59 نقل از اختصاص ). مرحوم علامه طباطبايي در تفسر ( ( الميزان ) ) بعد از ذكر روايت ابي ذر ( ره ) درتعداد انبيا، مي فرمايد : ( ( قسمت اول اين حديث - كه مشتمل بر تعدادپيامبران است - از مشهورات است كه شيعه و سني در كتبشان نقل كرده اند.صدوق در ( ( خصال ) ) و ( ( امالي ) ) از حضرت رضا ( ع ) از پيامبر خدا ( ص ) و از زيدبن علي از اجدادش از اميرالمومنين ( ع ) و ابن قولويه در ( ( كامل الزيار ) ) و سيددر ( ( اقبال ) ) از امام سجاد ( ع ) و در ( ( بصاير الدرجات ) ) از امام باقر ( ع ) روايت كرده اند .( تفسيرالميزان 2/144 ) از سوي ديگر از انس بن مالك از پيامبرخدا ( ص ) روايت شده كه پيامبر ( ص ) مي فرمايد : ( ( من به دنبال هشتاد هزارپيامبر مبعوث شده ام كه چهار هزار نفر آنان از بني اسراييل بوده اند ) ) . برخي اين روايت را به اين شكل توجيه كرده اند كه روايت در صدد حصر تعدادپيامبران نيست و تنها بزرگان انبيا را ذكر فرموده است. ;

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.